Întrebări frecvente

Consultă secțiunea de Întrebări frecvente și poți găsi răspunsurile pe care le cauți

Asigurări de viață de la Metropolitan Life

Viața noastră se schimbă continuu și în fiecare zi ne putem confrunta cu riscuri imprevizibile. Printre aceste riscuri se numără boala, accidentele, invaliditatea sau decesul celor apropiați. Este imposibil să prevezi aceste riscuri, însă îți poți asigura protecția financiară asupra consecințelor acestora. Exceptând traumele psihice, posibilitatea ca aceste evenimente să aibă loc poate afecta grav și situația noastră financiară. Ce putem face pentru a rezolva aceste probleme în momentul când apar? Răspunsul la această problemă poate fi găsit în Asigurările de viață și sănătate Metropolitan Life.

O asigurarea de viață reprezintă un contract între asigurat și o companie de asigurări, prin care asiguratul plătește o primă lunară sau anuală în schimbul unei sume de bani (beneficiu) acordate beneficiarilor desemnați în cazul decesului sau a unei boli grave a asiguratului. Iar, o asigurare de sănătate are drept scop compensarea asiguratului în mod total (integral) sau parțial de costurile tratamentelor medicale, intervenții chirurgicale sau în caz de accidente de sănătate.

La această întrebare nu se poate răspunde printr-un simplu "Da" sau "Nu". Dacă dorești să ai protecție financiară pentru tine și pe familia ta în cazul unor evenimente neprevăzute sau dacă îți planifici să economisești bani pentru viitor, este important să iei în considerare posibilitatea cumpărării unei polițe de asigurare de viață și sănătate. Alături de clienții noștri, am identificat că ai nevoie de asigurare dacă ai:

  • Soț/Soție
  • Copii
  • Părinti în vârstă
  • Împrumuturi (la bancă)
  • Dacă nu vrei să îți schimbi stilul de viață după ce te pensionezi

Dacă ești deja asigurat nu înseamnă că beneficiezi de protecție completă. Viața este schimbătoare. Cel puțin o dată la 3-4 ani ar trebui să te întrebi: s-a schimbat ceva în viața mea? Dacă oricare dintre evenimentele enumerate mai jos au avut deja loc, înseamnă că a venit timpul să iei în calcul actualizarea evenimentelor pentru care te-ai asigurat sau chiar să îți mai faci o asigurare dacă nu ai deja una:

  • Te-ai căsătorit
  • Ai un copil
  • Ai cumpărat un apartament sau o casă
  • Copiii tăi se pregătesc să înceapă școala sau dau examen la facultate
  • Soțul / soția s-a pensionat;
  • Ai făcut un împrumut la bancă

Asigurările de viață diferă de depozitele în bancă prin faptul că ele oferă nu numai creșterea capitalului depus, dar asigură și plata sumei asigurate, plus beneficiul investițional conform condițiilor contractuale.

Fiecare dintre noi este expus la cel puțin unul din trei riscuri majore care există în viață:

  • Riscul de a trăi “prea mult” - cu resurse insuficiente la o vârstă înaintată. Pentru acoperirea acestui risc există asigurări ce ofera planuri de economisire pentru vârsta pensionării sau asigurări de rentă viageră, ce oferă un venit suplimentar la pensionare.
  • Riscul de a trăi prea puțin – privându-i pe cei dragi de sprijinul nostru financiar. Pentru acoperirea acestui risc, există asigurări care prevăd plata unei sume de bani în cazul decesului persoanei asigurate, adică oferă beneficiarilor un venit care sa înlocuiască, pentru o anumită perioadă, venitul care dispare din bugetul familiei, până când acesta se poate redresa financiar.
  • Riscul de a trăi în condiții nedorite – cu o deficiență/ invaliditate rezultată în urma unui accident sau a unei îmbolnăviri. Pentru preluarea acestui risc există produse care oferă o sumă asigurată ce va fi platită asiguratului care suferă o invaliditate ca urmare a unui accident sau asigurări care prevăd indemnizații ce acoperă tratamentele necesare, cheltuieli cu o eventuală spitalizare și/ sau intervenție chirurgicală ca urmare a unei îmbolnăviri sau a unui accident.

Primul pas către protecția ta și a celor dragi începe prin discuția pe care o ai împreună cu consultantul tău de asigurare și în care stabiliți împreună care este nevoia de protecție financiară. Ulterior, cererea ta ajunge la noi pentru evaluarea riscului asigurabil și emiterea poliței de asigurare.

Metropolitan Life preia din punct de vedere financiar riscul/ riscurile acoperite prin produsul de asigurare ales. Mai exact, ne asumăm obligația de a plăti o sumă de bani (denumită indemnizație de asigurare) în cazul producerii evenimentului asigurat.

Ca pentru orice bun sau serviciu achiziționat, și pentru polița de asigurare trebuie să achiți un cost – denumit prima de asigurare. Acest cost se plătește în rate, cu o frecvență aleasă de tine (anual, semestrial, trimestrial sau lunar), ceea ce înseamnă că tu beneficiezi de protecția aferentă, atât timp cât prima de asigurare este achitată. Tu stabilești de la început durata contractului, în funcție de opțiunile fiecărui produs, aceasta nemaiputând fi modificată pe parcurs. Prima rată/ primă de asigurare trebuie plătită odată cu/la semnarea cererii de asigurare.

În fiecare an vei aniversa ziua de naștere a poliței tale, denumită aniversarea poliței, moment în care poți face anumite modificări, cum ar fi: schimbarea frecvenței de plată, indexarea sumei asigurate pentru a se alinia cu inflația, creșterea sau descreșterea Sumei Asigurate. Altele se pot efectua la orice scadență, de exemplu adăugare de beneficii suplimentare, modificarea sumelor asigurate din contractele suplimentare etc. Desigur, unele modificări se pot efectua oricând pe parcursul contractului, la cererea ta: schimbarea beneficiarilor, a adresei, a numărului de telefon, etc. Dacă ai o întrebare referitoare la momentul când poți solicita o anumită modificare, te rugăm să ne contactezi. De asemenea, poți lua legatura oricând cu agentul tău de asigurare pentru a stabili o întâlnire și a discuta aspecte ale poliței tale – este foarte important ca asigurarea ta să răspundă în orice moment nevoilor tale de protecție și economisire.

În cazul în care dorești să aduci modificări poliței tale de asigurare, este necesar să ne trimiți o solicitare scrisă și semnată (în funcție de solicitarea ta, poate fi nevoie și de alte documente suplimentare).

Poți folosi formularul de modificare pe care îl regăsești aici pe site, la secțiunea “Formulare” sau ne poți trimite o cerere scrisă și semnată, în care să menționezi datele tale de identificare (nume, adresă de corespondență, numărul asigurării, numarul de telefon) și în ce constă solicitarea ta. Dacă ai nevoie de informații suplimentare, te rugăm să iei legătura cu agentul tău de asigurare sau să ne contactezi la numărul 021 208 4100 (L-V: 09:00-18:00).

Răscumpărarea contractului înseamnă renunțarea la beneficiile unei asigurări de viață înainte de data maturității. Este momentul de la care tu și cei dragi nu mai beneficiați de suportul financiar în cazul apariției unui eveniment nefericit.

În cazul polițelor care sunt destinate exclusiv protecției, primele plătite nu se acumulează și nu există o valoare de răscumpărare sau o sumă care să se plătească în cazul în care închei asigurarea înainte de data maturității. Aceste polițe prevăd plata sumei asigurate în cazul în care evenimentul asigurat are loc și condițiile contractuale sunt îndeplinite.

Pentru polițele care au o componentă de economisire, există o valoare de răscumpărare - o suma pe care compania ți-o plătește dacă renunți la contract înainte de maturitate, în funcție de primele plătite, tipul asigurării și perioada în care s-a desfașurat contractul.

Este important să știi că valoarea de răscumpărare nu este egală cu primele plătite, din aceasta se scad primele corespunzătoare protecției și cheltuielile de administrare a poliței.

Aceste cheltuieli se pot amortiza într-o periodă mult mai mare, ceea ce face ca valoarea de răscumpărare a contractului să crească pe măsura “înaintării în vârstă” a contractului. De aceea, dacă păstrezi contractul până la data stabilită inițial, vei putea beneficia de toate avantajele produsului de asigurare ales.

Atenție! În primii doi ani sau, în anumite cazuri, trei ani, produsele de economisire nu au valoare de răscumpărare , deci nu vei primi o sumă de bani dacă reziliezi polița înainte de acest termen.

Indiferent de asigurarea aleasă, gândește-te bine înainte de a renunța/de a răscumpăra contractul de asigurare. În acel moment vei pierde protecția oferită de aceasta și mai mult, dacă vei dori în viitor să închei o nouă asigurare, foarte probabil va trebui să platești mai mult, întrucât costul unei asigurări de viață este în legătură directă cu vârsta și starea de sănătate.

Pentru a te asigura că beneficiezi neîntrerupt de protecția asigurării tale, dacă avem numărul tău de telefon noi îți trimitem un SMS de confirmare a înregistrării plății. Dacă nu primești acest SMS, te rugăm să iei legătura cu agentul tău de asigurare sau să ne contactezi la numărul 021 208 4100 (L-V: 09:00-18:00).

O reactualizare a beneficiilor asigurării poate fi solicitată ori de câte ori consideri că este necesar. Îți recomandăm să te întalnești cel puțin o dată pe an cu agentul tău de asigurare, atunci când se apropie aniversarea poliței tale. Astfel, vei putea discuta detalii despre asigurarea ta, adresa întrebări și afla noutăți pentru ca polița ta să raspundă în orice moment nevoilor și planurilor tale.

MetLife, Inc. MetLife, Inc. (NYSE: MET), prin filialele si afiliatii („MetLife”), este una dintre cele mai importante companii de servicii financiare din lume, oferind asigurari, anuitati, beneficii pentru angajati si gestionarea activelor pentru a-si ajuta clientii individuali si instituionali sa construiasca un viitor mai increzator. Fondata in 1868, MetLife are operatiuni in peste 40 de piete la nivel global si detine pozitii de lider in Statele Unite, Japonia, America Latina, Asia, Europa si Orientul Mijlociu. In Romania, Metropolitan Life are peste 25 ani de activitate pe piata de asigurari de viata. Peste 4 milioane de clienti beneficiaza de asigurari de viata si sanatate oferite de Metropolitan Life si pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life SAFPAP la nivel local. Pentru mai multe informatii, vizitati www.metropolitanlife.ro.

În cazul în care are loc unul dintre evenimentele acoperite prin polița de asigurare, tu sau beneficiarii, după caz, trebuie să luați legătura cu agentul de asigurare sau compania noastră pentru a anunța producerea evenimentului, în cel mai scurt timp posibil. Agentul sau reprezentanții companiei noastre vor oferi toate detaliile și îndrumările necesare întocmirii dosarului de despăgubire. După ce compania confirmă că dosarul este complet, urmează plata indemnizației de despăgubire cuvenite, conform condițiilor contractuale, în termen de maximum 30 zile lucrătoare.

Maturitatea contractului reprezintă momentul în care contractul ajunge la final, conform duratei stabilite.

În funcție de tipul de asigurare pentru care ai optat, primele de asigurare pot fi destinate exclusiv protecției, situație în care la maturitatea contractului nu sunt prevazute alte beneficii.

Pentru alte asigurări, primele sunt destinate atât protecției cât și economisirii. Pentru astfel de polițe, se plătește suma asigurată în cazul în care are loc evenimentul asigurat, însă există și un beneficiu care se plătește atunci când contractul ajunge la final, iar evenimentul asigurat nu a avut loc: mai exact, Suma Asigurată garantată, la care se pot adăuga în funcție de asigurare și alte beneficii cum ar fi Bonusul de maturitate, investiția acumulată, etc.

PRODUSE DE PROTECȚIE Primă minimă anuală (exprimată în Lei)
Asigurarea de sănătate Dublu liniștit 1.500
Asigurarea de sănătate Să fii bine 1.200
Asigurarea Așa cum vrei tu (fără Invest Plus) 1.320
Protector (Basic, Activ, Complet) 800
Asigurarea pentru copii (primul copil) 1.000
Asigurarea pentru copii (al doilea copil)
900
Smart Protect 800
PRODUSE CU INVESTIȚIE Primă
minimă anuală (exprimată în Lei)
Asigurarea Așa cum vrei tu (cu Invest Plus)

Primă totală: 2.300

Componenta de protecție: 900

Componenta de investiție: 1.400

Wise Simplu

Primă totală: 2.000

Componenta de protecție: 600

Componenta de investiție: 1.400

Invest Plus 1.400
Wise Rapid (Single Premium) 12.000
Invest Extra (Top up) 1.500

În data de 8 Septembrie 2022 a intrat în vigoare actul normativ pentru completarea legii drepturilor pacienţilor. Acesta prevede ca în situaţia încheierii contractelor de asigurare, în cazul în care asigurătorul pretinde la încheierea asigurării informaţii şi documente care vizează afecţiunea oncologică din partea unei persoane care a fost diagnosticată cu o afecțiune oncologică în trecut, aceasta are dreptul de a nu le furniza, dacă a trecut un termen de 7 ani de la data încheierii protocolului oncologic, respectiv 5 ani în cazul în care diagnosticul a fost pus înainte de împlinirea vârstei de 18 ani. Astfel, dacă au trecut cel puțin 7 ani de la încheierea protocolului oncologic, respectiv cel puțin 5 ani dacă diagnosticul a fost pus înainte de împlinirea vârstei de 18 ani, orice persoană care are un istoric medical cu privire la o astfel de afecțiune, este eligibilă pentru o asigurare de sănătate.

Despre FATCA

FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act ) este un act normativ din Statele Unite ale Americii referitoare la impozitarea conturilor străine.

Acesta este un nou regulament introdus de Departamentul de Trezorerie și Autoritatea Fiscală a Statelor Unite al Americii (”IRS”). FATCA impune societăților care oferă servicii financiare, colectarea și păstrarea unor informații și documente suplimentare de la deținătorii și beneficiarii contractelor (polițelor) de asigurare (beneficiarii plăților efectuate de către Metropolitan Life Asigurări).

FATCA se aplică începând cu 1 iulie 2014 și a introdus cerințe de reglementare noi pentru instituțiile financiare, inclusiv pentru companiile de Asigurări.

Acordul încheiat între România și Statele Unite ale Americii (S.U.A.) pentru îmbunătățirea conformării fiscale internaționale și implementarea FATCA („Acordul FATCA”) a fost semnat la Bucureşti la 28 mai 2015 și a fost ratificat prin Legea nr. 233 din 8 octombrie 2015.

În cazul în care nu sunteți cetațean/rezident al S.U.A. nu vă va implica cu nimic. În cazul în care sunteți cetățean/rezident al S.U.A., Metropolitan Life Asigurări poate solicita informații suplimentare la completarea cererii de asigurare sau pe parcursul contractului. Informațiile suplimentare vor fi solicitate la semnarea unei cereri noi și pe parcursul contractului titularului și asiguratului, iar în caz de plată (rascumpărare, maturitate, despăgubire, etc.) beneficiarului plății.

Dacă sunteți cetățean rezident al S.U.A., este necesar să ne faceți dovada acestei calități și să completați formulare specifice pe care vi le putem trimite pe adresa de e-mail, poștă sau fax.

Metropolitan Life Asigurări va înregistra aceste informații și le va pune la dispoziția autorităților competente: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și IRS.

Metropolitan Life Asigurări solicită informații suplimentare pentru a respecta legislația în vigoare și pentru a te proteja.

Dacă nu ne veți furniza informațiile suplimentare cerute, cererea de asigurare nouă nu va putea fi emisă.

FATCA se aplică doar contractelor de asigurare ale Metropolitan Life Asigurări care au și componenta de economisire.

Da, FATCA se aplică atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice.

Prin Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr.1939 din 18 august 2016 a fost stabilit modul de aplicare a dispoziţiilor Acordului FATCA.

Conform acestui ordin, Metropolitan Life Asigurări, în calitate de instituție financiară raportoare are obligația de raportare către Agenția Națională de Administrare Fiscală a Titularilor de cont (titularilor Asigurărilor, asiguraților sau beneficiarilor plăților din asigurare pentru produsele Metropolitan Life care fac obiectul FATCA) cetațeni/rezidenți S.U.A..

Metropolitan Life poate transmite următoarele date ale personelor menționate mai sus:

a) numele/prenumele Titularului contului și/sau a persoanei specificate din S.U.A. şi al acelei entităţi din afara S.U.A. care este controlată de una sau mai multe persoane specificate din S.U.A., precum şi al persoanelor specificate din S.U.A. care controlează entitatea respectivă;

b) adresa din S.U.A. a Titularului contului;

c) TIN (numar federal de identificare a contribuabilului) din S.U.A. al Titularului contului;

d) data și locul de naștere al Titularului contului;

e) numărul de telefon din S.U.A. al Titularului contului;

f) numărul de cont;

g) soldul sau valoarea contului;

Scopul transmiterii acestor date este îndeplinirea obligațiilor pe care Metropolitan Life Asigurări le are conform prevederilor legale.

Dacă nu ne sunt furnizate datele personale cerute, noile tale cereri de asigurare nu vor putea fi procesate.

Drepturile tale conferite prin lege sunt: dreptul de acces la date (în mod gratuit pentru o solicitare pe an), dreptul de opoziţie (cu excepția situațiilor în care prelucrarea datelor este obligatorie potrivit legii), dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de adresare în justiţie. Exercitarea drepturilor pot fi efectuate printr-o cerere scrisă, datată și semnată, transmisă la sediul Metropolitan Life Asigurări.

Metropolitan Life Asigurări MetLife Europe d.a.c. Dublin Sucursala București
Europe House , B-dul. Lascăr Catargiu nr. 47-53
RO-010665, sector 1, Bucureşti
T +40 21 208 41 00
F +40 21 208 41 04
client@metropolitanlife.ro
www.metropolitanlife.ro

Despre Common Reporting Standard (CRS)

Common Reporting Standard (CRS) este un standard global privind schimbul automat de informații în domeniul fiscal, emis de Organizatia pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Acesta are ca scop prevenirea evaziunii fiscale și îmbunătățirea conformării fiscale internaționale.

În România CRS a fost adoptat prin prevederile Legii nr.207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală (prin care a fost transpusă Directiva 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal), iar acordul CRS semnat de România a fost ratificat de Legea nr.70/2016 privind ratificarea Acordului multilateral al autorităţilor competente pentru schimb automat de informaţii privind conturi financiare din data 29 octombrie 2014. Normele de aplicare a CRS au fost adoptate prin Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr.1939 din 18 august 2016.

CRS se aplică de la 1 ianuarie 2016.

CRS se aplică contractelor de asigurare Metropolitan Life Asigurări care au o valoare de răscumparare.

Metropolitan Life Asigurări este obligată sa aplice măsuri de identificare a rezidenților fiscali străini, persoane fizice și juridice. Daca ești rezident fiscal în străinatate este necesar să ne faci dovada acestei calități și sa completezi formulare/declaratii specifice.

Normele de raportare şi de precauție prevăzute de Codul de Procedură Fiscală, precum și normele de aplicare care impune Metropolitan Life Asigurări, ca Instituție Financiară

Raportarea, colectarea și păstrarea unor informații și documente de la Titulari de cont ai contractelor de asigurare de viață cu valoare de răscumpărare, ce constituie Conturi

Raportabile și care au rezidența fiscală/cetățenie într-o Jurisdicție Participantă, precum și transmiterea catre autoritatile de administrare fiscala. Acesti Titulari de cont sunt Persoane raportabile.

Pentru Asigurările menționate mai sus, titularul contului este orice persoană care are dreptul să acceseze valoarea de răscumpărare sau să modifice beneficiarul contractului de asigurare.

În cazul în care nicio persoană nu poate să aibă acces la valoarea de răscumpărare sau să modifice beneficiarul, Titularul contului este orice persoană desemnată în calitate de proprietar în contract și orice persoană cu un drept la plată în conformitate cu termenii contractuali. La scadența unui contract de asigurare cu valoare de răscumparare sau a unui contract cu rentă viageră (adică atunci când obligația de a plati o sumă de bani în temeiul unui contract devine fixă), fiecare persoană care are dreptul să primească o plată în conformitate cu contractul de asigurare este considerată ca fiind un Titular de cont.

Cont raportabil se referă la un contract de asigurare cu valoare de răscumpărare care este administrat de Metropolitan Life Asigurări și este deținut de una sau mai multe Persoane raportabile sau de o Entitate care este controlată de una sau mai multe Persoane raportabile, cu condiția ca acesta să fi fost identificat ca atare în temeiul procedurilor de diligență fiscală.

Lista statelor din Jurisdicțiile Participante în mecanismul de raportare automată se ragăsesc în Ordinul A.N.A.F. nr. 3626/19.12.2016 privind stabilirea listei jurisdicţiilor raportoare, cu care România va colabora în baza Acordului multilateral al autorităţilor competente pentru schimb automat de informaţii privind conturile financiare, a listei instituţiilor financiare nonraportoare şi a listei conturilor excluse, prevăzute în instrumentele juridice de drept internaţional la care România s-a angajat din perspectiva schimbului automat de informaţii financiare. Lista poate fi accesata și la urmatorul link:http://www.oecd.org/ctp/exchange-of-tax-information/MCAA-Șignatories.pdf

Metropolitan Life Asigurări solicită aceste informații suplimentare pentru a respecta legislația în vigoare și pentru a te proteja. În situaţia în care informațiile/documentația necesară nu este furnizată de contractanti/asigurați, Metropolitan Life Asigurări își rezervă dreptul de a rezilia unilateral contractul de asigurare.

Da, CRS se aplică atât persoanelor fizice, cat și persoanelor juridice.

Prin Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr.1939 din 18 august 2016 a fost stabilit modul de aplicare a CRS.

Conform acestui ordin, Metropolitan Life [IA94] în calitate de instituție financiară raportoare are obligația să raporteze către Agenția Națională de Administrare Fiscală urmatoarele informații generale referitoare la fiecare Cont raportabil deținut de un Titular de cont:

  • În cazul unei persoane fizice care este Titular de cont și Persoana raportabilă: numele, adresa, jurisdicție de rezidență, numarul/numerele de identificare fiscală (NIF), data și locul nașterii;
  • În cazul unei Entități care este Titular de cont și o Persoană raportabilă: denumirea, adresa, jurisdicția de rezidentă și numarul/numerele de identificare fiscală (NIF);
  • În cazul unei Entități care este Titular de cont și care este identificată ca având una sau mai multe persoane care controlează și care fac obiectul raportării:
  • Numele, adresa, jurisdicția de rezidență și numărul/numerele de identificare fiscală (NIF) ale Entității;
  • Numele, adresa, jurisdicția/jurisdicțiile de rezidență și numărul/numerele de identificare fiscală (NIF) ale persoanelor și data și locul nașterii fiecărei persoane raportabile; numărul de cont sau echivalentul sau funcțional în absența unui numar de cont;
  • Soldul sau valoarea contului; în cazul unui contract de asigurare cu valoare de răscumpărare, valoarea de răscumpărare valabilă la sfârșitul anului calendaristic relevant sau la sfârșitul sau, în cazul în care contul a fost închis, în cursul anului sau al perioadei în cauză; valoarea ultimei tranzacții imediat înainte de închiderea contului;
  • Cuantumul brut total plătit sau creditat Titularului de cont în legătură cu respectivul cont în cursul anului calendaristic în legatură cu care Instituția Financiară Raportoare este debitoare sau datoare s-o plătească, inclusiv cuantumul agregat al oricăror rambursări plătite Titularului de cont în cursul anului.

În cazul unui Cont raportabil deținut de o persoană fizică ce este o persoană raportabilă, adresa raportată poate fi adresa actuală de domiciliu/rezidență ori adresa de corespondență a Persoanei raportabile. În cazul unui cont deținut de o entitate care este identificată ca având una sau mai multe persoane care exercită controlul care sunt persoane care fac obiectul raportării, adresa care trebuie raportată este adresa entității şi adresa fiecărei persoane care exercită controlul entității, care sunt persoane raportabile.

NIF-ul raportat în legatură cu un cont raportabil este numărul de identificare fiscală sau echivalentul sau funcțional dacă nu există un număr de identificare fiscală, atribuit Titularului de cont de către jurisdicția sa de rezidență.

Fiecare autoritate fiscală națională competentă va schimba anual cu cealaltă autoritate fiscală competentă cu care are în aplicare acest acord, pe baza automată, informații referitoare la fiecare Cont raportabil.

Drepturile tale conferite prin lege sunt: dreptul de acces la date (în mod gratuit pentru o solicitare pe an), dreptul de opoziţie (cu excepția situațiilor în care prelucrarea datelor este obligatorie potrivit legii), dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de adresare în justiţie. Exercitarea drepturilor pot fi efectuate printr-o cerere scrisă, datată și semnată, transmisă la sediul Metropolitan Life Asigurări.

Metropolitan Life Asigurări MetLife Europe d.a.c. Dublin Sucursala București
Europe House , B-dul Lascăr Catargiu nr. 47-53
RO-010665, sector 1, Bucureşti
T +40 21 208 41 00
F +40 21 208 41 04
client@metropolitanlife.ro
www.metropolitanlife.ro

Informații utile, la îndemână

Te ajutăm să-ți personalizezi asigurarea după nevoile tale