Beneficii pentru angajații tăi
Asigurări în parteneriat
Asigurări de viață și sănătate pentru angajați
Asigurările de viață pentru angajați - Un instrument util pentru protecția financiară a echipei
Pentru a-și motiva personalul, companiile oferă, în completarea veniturilor salariale, și beneficii diverse, care să contribuie la securitatea financiară a angajaților.
Asigurările de viață pot reprezinta un beneficiu ce sporește pentru angajați nivelul de siguranță devenind astfel un avantaj competitiv pentru companie pe piața de muncă.
Cadru legislativ
Din punct de vedere legal, angajatorii care aleg să ofere asigurări de viață salariaților vor intra sub incidența articolului 55 alin.3 lit (g) din Codul Fiscal, unde se menționează că primele de asigurare, altele decât cele obligatorii, plătite de către angajator pentru proprii săi salariați, sunt considerate avantaj în natură, iar sumele care reprezintă prima de asigurare se includ în salariul brut al salariatului, în vederea impozitării. Astfel, pentru că primele de asigurări de viață nu sunt prime obligatorii, sunt considerate venituri impozabile, indiferent de valoarea lor.
Deși, potrivit legii, asigurarea de viață nu este deductibilă, un angajator care alege să acorde salariaților săi un astfel de beneficiu extrasalarial se va bucura de foarte multe avantaje directe și indirecte, despre care vom vorbi mai multe în cele ce urmează.
Avantajele beneficiilor extrasalariale sub forma asigurărilor de viață sau de sănătate
Pentru angajați
Pentru angajatori
Fidelizarea angajaților
O asigurare de viață sau de sănătate este mai mult decât un mecanism de protecție împotriva evenimentelor neprevăzute și reprezintă o adevărată dovadă de grijă și de prețuire a angajatorului pentru salariații săi.
Drept urmare, un astfel de instrument va contribui la fidelizarea angajaților și le va oferi acestora certitudinea că lucrează într-un mediu care pune preț pe sănătate și siguranța financiară a lor și a familiilor lor.
Un beneficiu în completarea pachetului salarial
Este cunoscut faptul că angajații moderni preferă, pe lângă un pachet salarial atractiv, și o serie de beneficii, însă este important ca acestea să fie alese astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor întregii echipe.
Pe lângă beneficii precum tichete de masă sau abonament medical la o clinică privată, o asigurare de viață sau de sănătate reprezintă un plan de protecție valoros, care oferă un important sprijin financiar în cazul unora dintre cele mai delicate situații în care se poate afla un angajat.
Un stimulent eficient în strategia de recrutare
Protecție în cazul unui accident de muncă
În cazul unui accident de muncă ce se soldează cu consecințe pe termen lung, asigurarea de viață poate fi un real sprijin atât pentru angajat și familia acestuia, cât și pentru angajator.
În situația în care mediul de lucru prezintă anumite riscuri pentru sănătatea angajaților, asigurarea de sănătate oferă un plus de siguranță pentru companie și angajați.
Ce acoperă o asigurare de viață sau de sănătate
Asigurări de viață pentru angajați
Asigurări de sănătate pentru angajați
Asigurări de viață pentru angajați
Valabilitatea unei asigurări de viață
În perioada în care polița este activă, asigurarea de viață pentru angajați este valabilă 24 de ore din 24, acoperind evenimentele asigurate, chiar dacă acestea se petrec în afara programului de lucru al angajatului.
De asemenea, acest pachet oferă protecție pentru evenimentele menționate anterior, indiferent de țara în care află angajatul, fie că acesta se află într-o deplasare în interes de serviciu sau în vacanță.
Condiții în care se acordă despăgubiri
Pentru a intra în posesia despagubirii, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare:
- Documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire
- “Cererea de despăgubire”, completată și semnată de către Asigurat /Beneficiar
Totodată, pentru o soluționare mai repidă este util ca Medicul curant/de familie să completeze una dintre declarațiile de mai jos, în funncție de evenimentul apărut:
- Declarație medic în caz de accident sau îmbolnăvire
- Declarație medic în cazul decesului persoanei asigurate
Documentele pot fi trimise fie online, prin intermediul aplicației e-Claims, fie prin poștă sau email, la datele de contact de mai jos:
- E-mail: despagubiri_angajati@metropolitanlife.ro
- Adresa poștală: Future Health Str. Sevastopol nr. 24, birou 404, Sector 1,codul poștal 010992, București
Perioada în care trebuie notificat evenimentul
Este necesar ca asiguratul sau beneficiarii asiguratului să transmită toate documentele pentru încasarea despăgubirii în decurs de 90 de zile de la data producerii evenimentului asigurat.
De asemenea, este important ca toate documentele emise într-o limbă străină să fie traduse de către un traducător autorizat pentru a fi considerate valide.
Plata despăgubirii
Odată cu soluționarea cererii, se va trece la plata despăgubirii, care va fi efectuată în contul bancar al asiguratului. În funcție de modul în care este transmisă cererea, datele bancare pot fi transmise în felul următor:
Introduse în secțiunea dedicată a contului bancar e-Claims sau în cererea de despăgubire;
Prin includerea în dosarul de despăgubire a unui extras de cont, în care să se regăsească detaliile contului bancar și care să fie semnat și ștampilat de banca emitentă.
Acordarea unui pachet de asigurări de viață angajaților reprezintă o decizie managerială care poate contribui atât la fidelizarea salariaților, cât și la reducerea nivelului de stres al acestora, prin oferirea unui instrument de protecție util împotriva neprevăzutului.
Asigurări de sănătate pentru angajați
Acoperirile pentru Asigurarea de sănătate
- Beneficiu zilnic de Spitalizare: În cazul unei afecțiuni, fiecare zi de recuperare este importantă. Cu acest beneficiu, angajatul primește o indemnizație pentru fiecare zi de spitalizare atunci când se află internat într-un spital (privat sau de stat) pentru a fi tratat, în urma unui accident sau a unei îmbolnăviri.
- Beneficiu zilnic de convalescență (post-spitalizare): Angajatul primește o indemnizație zilnică pentru fiecare zi de concediu medical după o spitalizare.
- Beneficiu zilnic pentru concediu medical: Angajatul primește o indemnizație zilnică pentru fiecare zi de concediu medical. Acest beneficiu nu este condiționat de spitalizare.
- Beneficiu chirurgical: În cazul în care angajatul suferă o intervenție chirurgicală în urma unui accident sau a unei îmbolnăviri, acesta primește un procent din suma asigurată, în funcție de gravitatea intervenției chirurgicale.
- Beneficiu pentru fracturi și arsuri - Angajatul primește un procent din suma asigurată în funcție de gravitate, atunci când suferă o fractură sau o arsură provenită dintr-un accident.
- Rambursarea cheltuielilor medicale - În cazul în care angajatul este obligat să suporte anumite cheltuieli medicale, primește înapoi costul acestor cheltuieli până la limita maximă prevazută în polița de asigurare. Printre cheltuielile acoperite se regăsesc și medicamentele, investigațiile/consultațiile medicale sau ochelarii de vedere.
- Beneficiu pentru Boli Grave - În cazul în care angajatul tău este diagnosticat cu o boală gravă, în perioada asigurată, cu una dintre afecțiunile menționate mai jos, acesta poate primi suma asigurată totală. Afecțiunile pentru care se plătește indemnizația sunt următoarele:
- Cancer
- Infarct Miocardic
- Coma
- Atac Cerebral
- Insuficiență renală (Insuficiență renală în ultim stadiu)
- Operația de bypass coronarian
- Transplant de organe majore
- Intervenții chirurgicale asupra valvelor inimii
- Paralizie
- Cardiomiopatie. Beneficiul oferit de asigurarea pentru afecțiuni grave poate fi folosit pentru a urma tratamentul recomandat sau pentru orice alt tip de plăți necesare recuperării. Nu se solicită documente pentru justificarea cheltuielilor.
- Asigurare Internațională de Sănătate - Top Protect - O asigurare care include a doua opinie medicală din partea unui consorţiu medical specializat, sprijin pentru găsirea celui mai bun specialist pentru tratarea afecțiunii, organizarea și acoperirea costurilor cu transportul asiguratului (+însoțitor), tratament, medici, cazare, intervenție chirurgicală, în limita sumei asigurate de 1.000.000 EUR/an sau 2.000.000 EUR/viață. Tratamentele se efectuează exclusiv în afara României, iar afecțiunile acoperite sunt:
- Tratamentul Cancerului;
- Intervenție chirurgicală de by-pass coronarian (revascularizație miocardică);
- Înlocuirea sau corecția valvei cardiace;
- Neurochirurgie;
- Transplant de organ / măduvă osoasă.
Valabilitate – 24h / 24h
Teritorialitate – În întreaga lume
Servicii adiționale – Autorizare prealabilă, Call Center, Rețea Medicală, Decontare directă cu spitalele din rețea
Avantaje fiscale – Deductibilitate fiscală în limita a 400 EUR/an/persoană
Condiții în care se acordă despăgubiri
Pentru a intra în posesia despagubirii, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare:
- Documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire
- “Cererea de despăgubire”, completată și semnată de către Asigurat /Beneficiar
Totodată, pentru o soluționare mai repidă este util ca Medicul curant/de familie să completeze una dintre declarațiile de mai jos, în funncție de evenimentul apărut:
- Declarație medic în caz de accident sau îmbolnăvire
- Declarație medic în cazul decesului persoanei asigurate
Documentele pot fi trimise fie online, prin intermediul aplicației e-Claims, fie prin poștă sau email, la datele de contact de mai jos:
- E-mail: despagubiri_angajati@metropolitanlife.ro
- Adresa poștală: Future Health Str. Sevastopol nr. 24, birou 404, Sector 1,codul poștal 010992, București
Perioada în care trebuie notificat evenimentul
Este necesar ca asiguratul sau beneficiarii asiguratului să transmită toate documentele pentru încasarea despăgubirii în decurs de 90 de zile de la data producerii evenimentului asigurat.
De asemenea, este important ca toate documentele emise într-o limbă străină să fie traduse de către un traducător autorizat pentru a fi considerate valide.
Plata despăgubirii
Odată cu soluționarea cererii, se va trece la plata despăgubirii, care va fi efectuată în contul bancar al asiguratului. În funcție de modul în care este transmisă cererea, datele bancare pot fi transmise în felul următor:
Introduse în secțiunea dedicată a contului bancar e-Claims sau în cererea de despăgubire;
Prin includerea în dosarul de despăgubire a unui extras de cont, în care să se regăsească detaliile contului bancar și care să fie semnat și ștampilat de banca emitentă.
Acordarea unui pachet de asigurări de viață angajaților reprezintă o decizie managerială care poate contribui atât la fidelizarea salariaților, cât și la reducerea nivelului de stres al acestora, prin oferirea unui instrument de protecție util împotriva neprevăzutului.