Protecție pentru angajați
Cum poți contribui la securitatea financiară a angajaților tăi și de ce să faci asta
Căutarea stabilității este în natura umană, iar într-un mediu în continuă schimbare, este necesar să ne construim propria siguranță. Acesta este un subiect de interes atât pentru angajați, cât și pentru angajatorii care vor să își păstreze echipa loială și productivă. Iată, în continuare, trei modalități prin care poți spori securitatea financiară a membrilor echipei pe care o conduci.
Include în pachetul salarial beneficii pentru sănătate
Sănătatea este mereu un subiect important pentru angajați, iar angajatorii pot oferi, în completarea veniturilor salariale, și beneficii extra, care să contribuie la protecția financiară în cazul anumitor probleme de sănătate. În această direcție, companiile au la dispoziție mai multe tipuri de beneficii extrasalariale, cele mai cunoscute fiind: asigurările de sănătate pentru angajați, asigurările de viață pentru angajați sau abonamentele medicale.
Astfel, printr-o asigurare de viață, angajații primesc sprijinul financiar necesar în cazul unor evenimente neprevăzute. Atât ei, cât și familiile lor vor fi protejați din punct de vedere financiar și vor avea un sprijin în a depăși momente delicate, fără o grijă suplimentară legată de cheltuieli.
În ceea ce privește asigurarea de sănătate, aceasta este utilă în situația spitalizării, sau a unei intervenții chirurgicale cauzate fie de îmbolnăvire sau accidente, precum și pentru recuperarea unor cheltuieli medicale. Totodată, o asigurare de sănătate poate include și protecție în cazul unei boli grave, care poate fi extinsă și pentru alți membri ai familiei, și care poate reprezenta un sprijin financiar indispensabil pentru tratarea unei asemenea afecțiuni.
Descoperă toate beneficiile asigurării de sănătate pentru angajați
De ce sunt importante astfel de beneficii extrasalariale? În primul rând, existența unui astfel de serviciu oferă angajaților o liniște în plus. Au certitudinea că, în cazul unei probleme de sănătate care necesită spitalizare, tratament costisitor sau intervenții chirurgicale, pot fi susținuți chiar de compania la care lucrează.
De asemenea, beneficiile de sănătate sunt instrumente excelente de recrutare, dar și de păstrare a angajaților. Acestea sporesc nivelul de siguranță a echipei, devenind un avantaj competitiv pentru companie, pe piața muncii.
Oferă cursuri de educație financiară
Subiectele legate de gestionarea responsabilă a banilor sunt utile, indiferent de vârstă. Orice angajator poate contribui la securitatea financiară a angajaților, făcând mai accesibile informațiile despre acest subiect.
Ce înseamnă stabilitate financiară, cum o câștigi, care sunt factorii care influențează deciziile financiare, cum să economisească pentru a-și îndeplini mai ușor anumite dorințe, cum să folosească banii ca un instrument care generează noi venituri, precum și o trecere în revistă a instrumentelor și produselor financiare și bancare - toate aceste idei pot fi dezbătute în cadrul unui training dedicat angajaților.
Pe lângă încurajarea prin traininguri și cursuri de educație financiară, există o altă modalitate prin care poți aduce mai multă stabilitate: parteneriatul cu profesioniștii financiari. Poți dezvolta un parteneriat cu instituții financiare, prin care să pui angajații în legătură cu diferiți consilieri din domeniu, care să ofere servicii de planificare financiară, sau care ar putea să îi susțină în direcția investițiilor.
Discuția cu un consultant financiar îi poate ajuta să își stabilească un obiectiv financiar realist, pe termen lung, descoperind acțiunile concrete pe care le au de făcut pentru atingerea acelui obiectiv.
Află mai multe informații despre asigurarea Wise Simplu.
Sprijină informarea lor cu privire la viitorul financiar
Mulți dintre angajați nu cunosc în detaliu cum funcționează sistemul de Pensii din România. Dacă în cazul pensiei publice (Pilonul I), informațiile sunt deja bine cunoscute, pentru celelalte tipuri de pensie – pensia privată obligatorie (Pilonul II), pensia privată facultativă (Pilonul III) sau pensia ocupațională (Pilonul IV) – informațiile nu sunt la fel de clare pentru angajați.
Prin intermediul departamentului de Resurse Umane, printr-un material de informare trimis la angajare, sau prin comunicări transmise în companie, poți, ca lider, să incurajezi informarea cu privire la resursele financiare pe care le pot accesa și pe care se pot baza la retragerea din activitate. În cazul pensiei private obligatorii, sau a celei facultative, angajații pot vedea în orice moment și care este valoarea contului lor, de exemplu, contactând Fondul la care sunt participanți, sau accesând aplicațiile online pe care acestea le pun la dispoziția participanților.
Stresul financiar este o preocupare pentru mulți angajați. De aceea, contribuind la siguranța lor financiară, te implici și în starea de sănătate emoțională a acestora. Astfel, poți avea angajați mai motivați și mai productivi.