Soluționarea alternativă a litigiilor și reclamațiilor

Soluționarea reclamațiilor

  • Direct la sediul central Metropolitan Life Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A. de la adresa Europa House, Bd. Lascăr Catargiu 47-53, Sector 1, Unitatea 4B, etaj 4, 010665, Bucureşti
  • Prin e-mail: pensii@metropolitanlife.ro
  • Prin telefon 021 208 44 44
  • Program Suport Clienți: Luni - Joi: 09 - 17; Vineri: 09 - 15
  • Program Recepție: 9:30 - 17:00 (luni - vineri)

Orice reclamație va primi un răspuns  în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării, indiferent de modul de soluționare a acesteia.

Soluționarea alternativă a litigiilor

Anunț privind soluționarea alternativă a litigiilor prin intermediul Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SALFIN)

Participanții Fondului de Pensii Administrat Privat Metropolitan Life au dreptul de a apela la soluţionarea alternativă a eventualelor litigii cu Metropolitan Life S.A.F.P.A.P. S.A., prin intermediul Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN) SAL-FIN este organizată şi funcţionează potrivit prevederilor Regulamentului A.S.F. nr. 4/2016, a O.G. nr. 38/2015, precum şi a procedurilor specifice (”Proceduri SAL”), ce pot fi accesate pe site-ul www.salfin.ro. SAL-FIN organizează şi administrează proceduri SAL, finalizate cu propunerea unei soluţii sau cu impunerea unei soluţii. Consumatorii pot supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze litigiul direct cu comerciantul în cauză. Participantii pot apela la aceste proceduri de soluţionare alternativă a eventualelor litigii cu condiția să facă dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze litigiul direct cu Metropolitan Life S.A.F.P.A.P. S.A.

Pentru soluţionarea unui litigiu prin aplicarea procedurilor SAL, participanții trebuie să îşi exprime această opţiune în mod expres și voluntar şi să se adreseze SAL-FIN în scris la sediul SAL-FIN, prin poştă sau prin e-mail. SAL-FIN poate refuza instrumentarea unui litigiu, pentru următoarele motive:

a) consumatorul nu a încercat să contacteze comerciantul în cauză pentru a discuta reclamaţia sa şi nu a căutat, ca un prim pas, să rezolve diferendul direct cu comerciantul;

b) litigiul este promovat cu rea-credinţă sau este ofensator;

c) litigiul este sau a fost analizat anterior de către o altă entitate de SAL sau de către o instanţă judecătorească;

d) consumatorul nu a prezentat reclamaţia către SAL-FIN în termen de un an de la data la care acesta, după caz, a prezentat reclamaţia comerciantului sau de la data săvârşirii faptei ce a dat naştere litigiului ori, în cazul faptelor continue, de la data încetării acestora;

e) instrumentarea unui astfel de litigiu ar afecta în mod grav funcţionarea eficientă a SALFIN;

f) litigiul nu priveşte un comerciant aflat în supravegherea A.S.F.

Procedura SAL este gratuită pentru participantul care este parte în litigiu. În cazul în care pentru soluţionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate şi apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicită. Date contact SAL-FIN. Sediu: Municipiul Bucuresti, Splaiul Independenţei nr. 15, sector 5, cod poştal 050092, Romania, website: www.salfin.ro, e-mail: office@salfin.ro