Soluții Personalizate

Flexibilitatea adaptată stilului tău de viață

Oferim planuri de protecție personalizate pe care le poți configura după propria ta rețetă, ușor și modular.

Accesează eCustomer!

Platforma pe care poți vedea detalii despre asigurarea ta de viață Metropolitan Life!

Suntem aproape de tine oriunde ai fi.

Aici poți găsi răspunsuri la întrebările pe care le ai despre asigurările de viață de la Metropolitan Life

Viața noastră se schimbă continuu. Trăim într-o lume instabilă unde în fiecare zi ne confruntăm cu riscuri imprevizibile. Aceste riscuri sunt boala, accidentele, invaliditatea sau decesul celor dragi. Este
imposibil să prevezi aceste riscuri, însă îți poți asigura protecție împotriva consecințelor acestora. Exceptând traumele psihice, posibilitatea ca aceste evenimente să aibă loc poate afecta grav și situația noastră financiară. Ce putem face pentru a rezolva aceste probleme în momentul când apar? Răspunsul la această problemă poate fi găsit în Asigurările oferite de Metropolitan Life.

La această întrebare nu se poate răspunde printr-un simplu "Da" sau "Nu". Dacă dorești să te protejezi pe tine și pe familia ta în cazul unor evenimente neprevăzute sau dacă îți planifici să economisești bani pentru viitor, trebuie să iei în considerare posibilitatea cumpărării unei polițe de asigurare de viață. Indiferent cine ești, ai nevoie de asigurare dacă ai:

  • Soț/Soție
  • Copii
  • Părinti în vârstă
  • Împrumuturi (la bancă)
  • Dacă nu vrei să îți schimbi stilul de viață după ce te pensionezi

Dacă ești deja asigurat nu înseamnă că beneficiezi de protecție completă. Viața este schimbătoare. Cel puțin o dată la 3-4 ani ar trebui să te întrebi: s-a schimbat ceva în viața mea? Dacă oricare dintre evenimentele enumerate mai jos au avut deja loc, înseamnă că a venit timpul să mărești suma pentru care te-ai asigurat sau chiar să îți mai faci o asigurare:

  • Te-ai căsătorit
  • Ai un copil
  • Ai cumpărat un apartament sau o casă
  • Copiii tăi se pregătesc să înceapă școala sau dau examen la facultate
  • Soțul / soția s-a pensionat
  • Ai făcut un împrumut la bancă

Asigurările de viață diferă de depozitele în bancă prin faptul că ele oferă nu numai creșterea capitalului depus, dar asigură și plata sumei asigurate, plus beneficiul investițional conform condițiilor contractuale.

Fiecare dintre noi este expus la cel puțin unul din trei riscuri majore care există în viață:

  • Riscul de a trăi “prea mult” -  cu resurse insuficiente la o vârstă înaintată. Pentru acoperirea acestui risc există asigurări ce ofera planuri de economisire pentru vârsta pensionării sau asigurări de rentă viageră, ce oferă un venit suplimentar la pensionare.
  • Riscul de a trăi prea puțin – privându-i pe cei dragi de sprijinul nostru financiar. Pentru acoperirea acestui risc, există asigurări care prevăd plata unei sume de bani în cazul decesului persoanei asigurate, adică oferă beneficiarilor un venit care sa înlocuiască, pentru o anumită perioadă, venitul care dispare din bugetul familiei, până când acesta se poate redresa financiar.
  • Riscul de a trăi în condiții nedorite – cu o deficiență/ invaliditate rezultată în urma unui accident sau a unei îmbolnăviri. Pentru preluarea acestui risc există produse care oferă o sumă asigurată ce va fi platită asiguratului care suferă o invaliditate ca urmare a unui accident sau asigurări care prevăd indemnizații ce acoperă tratamentele necesare, cheltuieli cu o eventuală spitalizare și/ sau intervenție chirurgicală ca urmare a unei îmbolnăviri sau a unui accident.

Primul pas către protecția ta și a celor dragi începe prin discuția pe care o ai împreună cu consultantul tău de asigurare și în care stabiliți împreună care este nevoia de protecție financiară. Ulterior, cererea ta ajunge la noi pentru evaluarea riscului asigurabil și emiterea poliței de asigurare.

Metropolitan Life preia din punct de vedere financiar riscul/ riscurile acoperite prin produsul de asigurare ales. Mai exact, ne asumăm obligația de a plăti o sumă de bani (denumită indemnizație de asigurare) în cazul producerii evenimentului asigurat.

Ca pentru orice bun sau serviciu achiziționat, și pentru polița de asigurare trebuie să achiți un cost – denumit prima de asigurare. Acest cost se plătește în rate, cu o frecvență aleasă de tine (anual,
semestrial, trimestrial sau lunar), ceea ce înseamnă că tu beneficiezi de protecția aferentă, atât timp cât prima de asigurare este achitată. Tu stabilești de la început durata contractului, în funcție de opțiunile fiecărui produs, acesta ne mai putând fi modificată pe parcurs. Prima rată/ primă de asigurare trebuie plătită după semnarea cererii de asigurare.

În fiecare an vei aniversa ziua de naștere a poliței tale, denumită aniversarea poliței, moment în care poți face anumite modificări, cumar fi: schimbarea frecvenței de plată, indexarea sumei asigurate pentru a se alinia cu inflația, creșterea sau descreșterea Sumei Asigurate. Altele se pot efectua la orice scadență, de exemplu adăugare de beneficii suplimentare, modificarea sumelor asigurate din contractele suplimentare etc. Desigur, unele modificări se pot efectua oricând pe parcursul contractului, la cererea ta: schimbarea beneficiarilor, a adresei, a numărului de telefon, etc. Dacă ai o întrebare referitoare la momentul când poți solicita o anumită modificare, te rugăm să ne contactezi. De asemenea, poți lua legatura oricând cu agentul tău de asigurare pentru a stabili o întâlnire și a discuta aspecte ale poliței tale – este foarte important ca asigurarea ta să răspundă în orice moment nevoilor tale de protecție și economisire.

În cazul în care dorești să aduci modificări poliței tale de asigurare, este necesar să ne trimiți o solicitare scrisă și semnată (în funcție de solicitarea ta, poate fi nevoie și de alte documente suplimentare).

Poți folosi formularul de modificare pe care îl regăsești aici pe site, la secțiunea “Formulare” sau ne poți trimite o cerere scrisă și semnată, în care să menționezi datele tale de identificare (nume, adresă de corespondență, numărul asigurării, numarul de telefon) și în ce constă solicitarea ta. Dacă ai nevoie de informații suplimentare, te rugăm să iei legătura cu agentul tău de asigurare sau să ne contactezi la numărul 021 208 4100 (L-V: 09:00-18:00).

Răscumpărarea contractului înseamnă renunțarea la beneficiile unei asigurări de viață înainte de data maturității. Este momentul de la care tu și cei dragi nu mai beneficiați de suportul financiar în cazul apariției unui eveniment nefericit.

În cazul polițelor care sunt destinate exclusiv protecției, primele plătite nu se acumulează și nu există o valoare de răscumpărare sau o sumă care să se plătească în cazul în care închei asigurarea
înainte de data maturității. Aceste polițe prevăd plata sumei asigurate în cazul în care evenimentul asigurat are loc și condițiile contractuale sunt îndeplinite.

Pentru polițele care au o componentă de economisire, există o valoare de răscumpărare - o suma pe care compania ți-o plătește dacă renunți la contract înainte de maturitate, în funcție de primele plătite, tipul asigurării și perioada în care s-a desfașurat contractul.

Este important să știi că valoarea de răscumpărare nu este egală cu primele plătite, din aceasta se scad primele corespunzătoare protecției și cheltuielile de administrare a poliței.

Aceste cheltuieli se pot amortiza într-o periodă mult mai mare, ceea ce face ca valoarea de rascumpărare a contractului să crească pe măsura “înaintării în vârstă” a contractului. De aceea, dacă păstrezi contractul până la data stabilită inițial, vei putea beneficia de toate avantajele produsului de asigurare ales.

Atenție! În primii doi ani sau, în anumite cazuri, trei ani, produsele de economisire nu au valoare de rascumpărare, deci nu vei primi o sumă de bani dacă reziliezi polița înainte de acest termen.

Indiferent de asigurarea aleasă, gândește-te bine înainte de a renunța/de a răscumpăra contractul de asigurare. În acel moment vei pierde protecția oferită de aceasta și mai mult, dacă vei dori în viitor să închei o nouă asigurare, foarte probabil va trebui să platești mai mult, întrucat costul unei asigurări de viață este în legătură directă cu vârsta și starea de sănătate.

Pentru a te asigura că beneficiezi neîntrerupt de protecția asigurării tale, dacă avem numărul tău de telefon noi îți trimitem un SMS de confirmare a înregistrării plății. Dacă nu primești acest SMS, te rugăm să iei legătura cu agentul tău de asigurare sau să ne contactezi la numărul 021 208 4100 (L-V: 09:00-18:00).

O reactualizare a beneficiilor asigurării poate fi solicitată ori de câte ori consideri că este necesar. Îți recomandăm să te întalnești cel puțin o dată pe an cu agentul tău de asigurare, atunci când se
apropie aniversarea poliței tale. Astfel, vei putea discuta detalii despre asigurarea ta, adresa întrebări și afla noutăți pentru ca polița ta să raspundă în orice moment nevoilor și planurilor tale.

MetLife, Inc. (NYSE: MET), prin sucursalele și filialele acesteia („MetLife"), este una dintre cele mai mari companii de servicii financiare din lume, oferind asigurări de viață, planuri de pensii, beneficii
pentru angajați și servicii de administrare a activelor, pentru a-și ajuta clienții individuali și instituționali să găsească direcția într-o lume în permanentă schimbare. Înființată în 1868, MetLife acoperă operațiuni în peste 40 de țări și ocupă poziţii de conducere pe pieţele din Statele Unite, Japonia, America Latină, Asia, Europa şi Orientul Mijlociu. În România, Metropolitan Life are peste 19 ani de activitate pe piața de asigurări de viață. Două milioane de clienți beneficiază de asigurări de viață și pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local.

În cazul în care are loc unul dintre evenimentele acoperite prin polița de asigurare, tu sau beneficiarii, dupa caz, trebuie să luați legătura cu agentul de asigurare sau compania noastră pentru a anunța
producerea evenimentului, în cel mai scurt timp posibil. Agentul sau reprezentanții companiei noastre vor oferi toate detaliile și îndrumările necesare întocmirii dosarului de despăgubire. După ce compania confirmă că dosarul este complet, urmează plata indemnizației de despăgubire cuvenite, conform condițiilor contractuale, în termen de maximum 10 zile lucrătoare.

Maturitatea contractului reprezintă momentul în care contractul ajunge la final, conform duratei stabilite.

În funcție de tipul de asigurare pentru care ai optat, primele de asigurare pot fi destinate exclusiv protecției, situație în care la maturitatea contractului nu sunt prevazute alte beneficii.

Pentru alte asigurări, primele sunt destinate atât protecției cât și economisirii. Pentru astfel de polițe, se plătește suma asigurată în cazul în care are loc evenimentul asigurat, însă există și un beneficiu care se plătește atunci când contractul ajunge la final, iar evenimentul asigurat nu a avut loc: mai exact, Suma Asigurată garantată, la care se pot adăuga în funcție de asigurare și alte beneficii cum ar fi Bonusul de maturitate, investiția acumulată, etc.

 PRODUSE CU INVESTIȚIE

 Primă minimă anuală

 Asigurarea Așa cum vrei tu (cu Invest Plus)

 Primă totală: 2.300

 Componenta de protecție: 900

 Componenta de investiție: 1.400

 Wise Simplu

 Primă totală: 2.000

 Componenta de protecție: 600

 Componenta de investiție: 1.400

 Invest Plus

 1.400

 Wise Rapid (Single Premium)

 12.000

 Invest Extra (Top up)

 1.500

 

 PRODUSE DE PROTECȚIE

Primă minimă anuală

 Asigurarea Așa cum vrei tu (fara Invest Plus)

1.320

 Protector (Basic, Activ, Complet)

800

 Asigurarea pentru copii (primul copil)

1.000

 Asigurarea pentru copii (al doilea copil)

900

 Ultramed

800

 Smart Protect

800

În data de 8 Septembrie 2022 a intrat în vigoare actul normativ pentru completarea legii drepturilor pacienţilor. Acesta prevede ca în situaţia încheierii contractelor de asigurare, în cazul în care asigurătorul pretinde la încheierea asigurării informaţii şi documente care vizează afecţiunea oncologică din partea unei persoane care a fost diagnosticată cu o afecțiune oncologică în trecut, aceasta are dreptul de a nu le furniza, dacă a trecut un termen de 7 ani de la data încheierii protocolului oncologic, respectiv 5 ani în cazul în care diagnosticul a fost pus înainte de împlinirea vârstei de 18 ani. Astfel, dacă au trecut cel puțin 7 ani de la încheierea protocolului oncologic, respectiv cel puțin 5 ani dacă diagnosticul a fost pus înainte de împlinirea vârstei de 18 ani, orice persoană care are un istoric medical cu privire la o astfel de afecțiune, este eligibilă pentru o asigurare de sănătate. 

Informații utile, la îndemâna ta

Access rapid și ușor la serviciile Metropolitan Life, date de contact și materiale suport